Listing 1 - 10 of 529 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
One-day, one-problem is a unique adaptation of problem-based learning (PBL) pioneered at Republic Polytechnic, Singapore. Here students are challenged each day with a problem from their domain and attain the necessary learning outcomes in the process of responding to the problem. Throughout the day students would engage in small group discussions, self-directed learning and conversations with their teacher who plays the role of a facilitator. This approach to learning and instruction represents a new brand of constructivist learning in a more structured learning environment compared to conventional PBL. This book contains a series of chapters by authors with first-hand experience in the one-day,one-problem PBL approach. Unlike other books on PBL, the chapters are both research-informed and practical. Results of empirical studies into the factors of PBL such as quality of problems, tutor behaviours, scaffoldings, student learning and interest are discussed together with practical implications for the educator.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Philosophical anthropology --- Filosofie --- onderwijs --- didactiek --- didactiek. --- Onderwijs --- Didactiek.
Choose an application
Aanvankelijk schrijven --- Schrijfvaardigheden --- Schrijfvaardigheden; buitengewoon onderwijs --- Didactiek. --- Basisonderwijs --- Didactiek. --- Didactiek.
Choose an application
De Nederlandse Vereniging tot Ontwikkeling van het Reken-Wiskunde Onderwijs (NVORWO) heeft het initiatief genomen om het onderwerp ernstige rekenwiskunde-problemen en dyscalculie op de onderwijsagenda te zetten en stappen te ondernemen om te komen tot landelijke eenduidigheid. In 2011 verscheen het landelijk protocol voor leerlingen van 4 tot 12 jaar met (Ernstige) RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie (Protocol ERWD1). Dit richt zich op het basisonderwijs, het speciaal basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Het ministerie van OCW heeft in 2010 NVORWO de opdracht verstrekt het Protocol voor het middelbaar beroepsonderwijs te ontwikkelen (Protocol ERWD3). Dit protocol is van groot belang nu centrale rekenexamens 2F en 3F in het mbo ingevoerd gaan worden. Rekenen staat duidelijk op de kaart. Het onderwijs zal alle zeilen moeten bijzetten om ook de rekenzwakke student en de student met ernstige rekenproblemen tot het gewenste referentieniveau te brengen. Het doel van rekenonderwijs is functionele gecijferdheid, afgestemd op de mogelijkheden van iedere individuele student. Dat reikt verder dan het behalen van een rekenexamen. Het gaat daarbij om adequaat handelen in functionele, dagelijkse situaties. Het Protocol ERWD3 geeft aanwijzingen om dit doel te bereiken, met name wanneer de rekenontwikkeling van een student niet optimaal verloopt. Het Protocol ERWD3 beoogt een leidraad te zijn voor het ontwikkelen van rekenbeleid en het geven van goed rekenonderwijs. Goed rekenonderwijs staat of valt met de professionaliteit van docenten en leidt tot begeleiding van studenten die aansluit bij hun onderwijsbehoeften. Dit protocol is geschreven voor allen die zich, direct of indirect, bezighouden met het rekenonderwijs in en om de mbo-instellingen. Tegelijk met dit boek verschijnt ook het Protocol voor het voortgezet onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Teaching --- didactiek --- onderwijspraktijk --- onderwijsstrategieën
Listing 1 - 10 of 529 | << page >> |
Sort by
|