Listing 1 - 10 of 529 << page
of 53
>>
Sort by

Book
One-Day, One-Problem : An Approach to Problem-based Learning
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789814021753 Year: 2012 Publisher: Singapore Springer Singapore

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

One-day, one-problem is a unique adaptation of problem-based learning (PBL) pioneered at Republic Polytechnic, Singapore. Here students are challenged each day with a problem from their domain and attain the necessary learning outcomes in the process of responding to the problem. Throughout the day students would engage in small group discussions, self-directed learning and conversations with their teacher who plays the role of a facilitator. This approach to learning and instruction represents a new brand of constructivist learning in a more structured learning environment compared to conventional PBL. This book contains a series of chapters by authors with first-hand experience in the one-day,one-problem PBL approach. Unlike other books on PBL, the chapters are both research-informed and practical. Results of empirical studies into the factors of PBL such as quality of problems, tutor behaviours, scaffoldings, student learning and interest are discussed together with practical implications for the educator.

Keywords

Didactics --- didactiek


Digital
Understanding Interactions at Science Centers and Museums : Approaching Sociocultural Perspectives
Authors: ---
ISBN: 9789460917257 Year: 2012 Publisher: Rotterdam SensePublishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Didactics --- didactiek


Digital
One-Day, One-Problem : An Approach to Problem-based Learning
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789814021753 Year: 2012 Publisher: Singapore Springer Singapore

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Didactics --- didactiek


Digital
Essential Teacher Knowledge : core concepts in English language teaching : dvd
Author:
ISBN: 9781408268049 Year: 2012 Publisher: Harlow Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Engels --- Didactiek


Book
Het filosofisch café in acht vragen
Authors: ---
ISBN: 9789085750444 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Cyclus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Audio
Schrijfdans 2 : leren schrijven met Schrijfdans : schrijftekenen op muziek en schrijven
Author:
Year: 2012 Publisher: Steenwijk : Schrijfdans.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en dyscalculie : mbo
Authors: --- ---
ISBN: 9789023249733 Year: 2012 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Nederlandse Vereniging tot Ontwikkeling van het Reken-Wiskunde Onderwijs (NVORWO) heeft het initiatief genomen om het onderwerp ernstige rekenwiskunde-problemen en dyscalculie op de onderwijsagenda te zetten en stappen te ondernemen om te komen tot landelijke eenduidigheid. In 2011 verscheen het landelijk protocol voor leerlingen van 4 tot 12 jaar met (Ernstige) RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie (Protocol ERWD1). Dit richt zich op het basisonderwijs, het speciaal basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Het ministerie van OCW heeft in 2010 NVORWO de opdracht verstrekt het Protocol voor het middelbaar beroepsonderwijs te ontwikkelen (Protocol ERWD3). Dit protocol is van groot belang nu centrale rekenexamens 2F en 3F in het mbo ingevoerd gaan worden. Rekenen staat duidelijk op de kaart. Het onderwijs zal alle zeilen moeten bijzetten om ook de rekenzwakke student en de student met ernstige rekenproblemen tot het gewenste referentieniveau te brengen. Het doel van rekenonderwijs is functionele gecijferdheid, afgestemd op de mogelijkheden van iedere individuele student. Dat reikt verder dan het behalen van een rekenexamen. Het gaat daarbij om adequaat handelen in functionele, dagelijkse situaties. Het Protocol ERWD3 geeft aanwijzingen om dit doel te bereiken, met name wanneer de rekenontwikkeling van een student niet optimaal verloopt. Het Protocol ERWD3 beoogt een leidraad te zijn voor het ontwikkelen van rekenbeleid en het geven van goed rekenonderwijs. Goed rekenonderwijs staat of valt met de professionaliteit van docenten en leidt tot begeleiding van studenten die aansluit bij hun onderwijsbehoeften. Dit protocol is geschreven voor allen die zich, direct of indirect, bezighouden met het rekenonderwijs in en om de mbo-instellingen. Tegelijk met dit boek verschijnt ook het Protocol voor het voortgezet onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs.


Book
Zicht op techniek : pedagogisch cahier
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Enlivening secondary history : 50 classroom activities for teachers and pupils
Authors: ---
ISBN: 9780415678322 Year: 2012 Publisher: London RoutledgeFalmer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leraren leren samen : werken aan beter onderwijs in een professionele leergemeenschap
Authors: --- --- ---
Year: 2012 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 529 << page
of 53
>>
Sort by